Wpisy
- Rejestracja i inne obowiązki z REACH
- Biocydy - pozytywna siła niszcząca
- Skoncentruj się na chemii gospodarczej
- Internet z ofertą bhp dla każdego
- Produkty do dezynfekcji - ważne i potrzebne
- Karta charakterystyki - obowiązkowy dokument w krajach UE
- Szkolenia biobójcze - warto w nie zainwestować
- Kosmetyki dla dzieci - pielęgnacja, mycie i zabawa
- Rozwijający się rynek kosmetyków
- Auto u kosmetyczki, czyli o profesjonalnych preparatach czyszczących
Rozwijający się rynek kosmetyków
Kosmetyki od lat cieszą się coraz większą popularnością. Ich rola oraz znaczenie rośnie i zmienia się proporcjonalnie do wymagań i potrzeb ich użytkowników. Grupę docelową stanowią dziś nie tylko kobiety oraz mężczyźni. Od dłuższego czasu kosmetyki są oferowane również i dla dzieci, których pielęgnacja odgrywa istotną rolę dla wszystkich rodziców. Warto też zauważyć, że rośnie ich świadomość i poziom wiedzy, dzięki czemu starają się oni zapewnić maluchom najlepsze kosmetyki, uważnie czytając ich skład i nie szczędząc na ten cel środków finansowych. Popularność, jaką osiągają krajowe kosmetyki w Polsce, przekłada się również na zainteresowanie nimi w innych krajach Unii Europejskiej. Aspiracje producentów nie ograniczają się jednak tylko do tego jednego kontynentu. Wysoka jakość oraz atrakcyjna oferta polskich wyrobów w przystępnych cenach, cieszy się zainteresowaniem również i innych rejonach świata. Chcąc jednak wprowadzić kosmetyk na odległy rynek, należy postępować zgodnie z obowiązującymi na nim przepisami. Krajowe oraz unijne wymagania, czy to dotyczące zgłoszenia kosmetyku na portalu CPNP – Cosmetic Products Notification Portal, czy związane z prawidłową rejestracją czy też dokumentacją, mimo że przysparzają sporo problemów – to są zasadniczo znane. Problem stanowią wymagania w takich krajach jak między innymi: Japonia, Korea Południowa czy też Arabia Saudyjska oraz Chiny. Ogromny potencjał tego rynku sprawia, że jest on jednak z pewnością wart uwagi. O tym, jak we właściwy sposób dostosować własną działalność do nowych warunków, można dowiedzieć się, biorąc udział w oferowanych na rynku kursach, warsztatach oraz szkoleniach nastawionych między innymi na wspomniane rynki oraz ich klientów. Rynek Unii Europejskiej oraz pozostałe, różnią się od siebie zarówno pod względem procedur, jak i w zakresie stosowanych definicji. Otwarcie się na nowe rynki zbytu wymaga poznania tych różnic, jak i sposobów bycia bardziej konkurencyjnym oraz atrakcyjnym dla nowych klientów. Poznając oczekiwania, ale i kulturę danych regionów, można zaproponować lepsze oraz bardziej dostosowane do oczekiwań użytkowników produkty.